Trening spartakusa – czym jest i jakie daje efekty?

0
31

Trening spartakusa to plan treningowy, który został przygotowany dla Andy’ego Whitfielda. Miał on bowiem wcielić się w główną rolę w serialu “Spartakus. Krew i piach”. Trening został opracowany w taki sposób, żeby aktor w dość krótkim czasie zredukował poziom tkanki tłuszczowej do około 10 procent i utrzymał wypracowane efekty przez dłuższy czas.

Trening spartakusa efekty

Trening spartakusa pozwala w stosunkowo krótkim czasie zredukować tkankę tłuszczową. Dzięki temu, że wykonujemy jedynie ćwiczenia siłowe nie stracimy ciężko wypracowanych mięśni, nawet jeśli będziemy na deficycie kalorycznym. Musimy tylko zadbać o odpowiednią ilość białka w diecie, które jest niezbędne do otrzymania wymarzonych rezultatów. Trening spartakusa to dobry sposób na jednoczesne spalanie tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni, czyli tak zwaną rekompozycję. W czasie ćwiczeń angażujemy do pracy mięśnie całego ciała, co wpływa na ich wzrost, a jednocześnie spala sporo kalorii. Wykonując trening składający się z trzech serii możemy spalić tyle samo kalorii, ile spalilibyśmy w czasie godzinnego biegu.

Jak wygląda trening spartakusa?

Trening składa się z 10 ćwiczeń, które wykonujemy jedno po drugim. Na każde ćwiczenie mamy równo 60 sekund. W tym czasie staramy się zrobić jak najwięcej powtórzeń, pamiętając o poprawnej technice. Między poszczególnymi ćwiczeniami możemy zrobić maksymalnie 15 sekund przerwy. Po wykonaniu 10 ćwiczeń możemy odpocząć 2 minuty, po czym wykonujemy kolejną serię. Trening składa się z trzech serii. Progres na treningach będziemy osiągać nie tylko poprzez zwiększanie ilości serii, ale również przez użycie cięższych hantli lub wykonywanie większej ilości powtórzeń w wyznaczonym czasie. Do ćwiczeń wykorzystujemy hantle, których wagę powinniśmy dobrać do naszego poziomu zaawansowania.

Przed treningiem wykonujemy rozgrzewkę, która powinna trwać około 10 minut. Sam trening składa się z 10 ćwiczeń, a są to przysiad z hantlem, mountain climbing, podnoszenie hantla z przysiadu, T-pompki, wykroki z przeskokiem, podciąganie hantli w opadzie tułowia, wykroki w bok z hantlami, pompki z przyciąganiem hantli do klatki, wykroki ze skrętem tułowia oraz wyciskanie hantli stojąc. Ćwiczenia te musimy wykonywać w podanej kolejności. Podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń bardzo ważna jest poprawna technika, gdyż tylko wtedy osiągniemy wymarzone rezultaty.

Trening spartakusa – jaka dieta?

Dieta w treningu spartakusa odgrywa ważną rolę. Najważniejsza jest odpowiednia ilość białka. Powinniśmy spożywać około 2 gramy na kilogram masy ciała. Dzięki temu nasze mięśnie będą mogły rosnąć. Ilość kalorii jest równie ważna. Jeśli chcemy spalić tkankę tłuszczową, musimy być na deficycie kalorycznym. Trening spartakusa spala dość dużo kalorii, dlatego deficyt na poziomie maksymalnie 20 procent będzie wystarczający. Warto pamiętać, że osoby początkujące mogą budować mięśnie będąc na deficycie. W przypadku osób z większym stażem treningowym do budowania mięśni będzie potrzebna nadwyżka kalorii w diecie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here